React Advies & Training

Specialist voor professionele aanpak van verbale en fysieke agressie en het verhogen van mentale weerbaarheid.

Agressietraining in de gezondheidszorg

Agressie in de zorg is een toenemend probleem. Vrijwel dagelijks hebben zorgprofessionals te maken met agressie op de werkvloer, zowel van cliënten als van familieleden. Boosheid of agressie wordt vaak ingezet als een manier om bijvoorbeeld sneller behandeld te worden. Vaak komt dit voort uit frustratie, wanhoop of onmacht en soms hoort het zelfs bij het ziektebeeld. Als hulpverlener is het belangrijk dat je weet hoe je moet omgaan met agressie van cliënten, zodat je die agressie niet met agressief gedrag gaat beantwoorden.

 

De gev​olgen van agressie in de zorg

Agressief gedrag van cliënten of familieleden heeft een negatief effect op de werksituatie. Soms gebeurt het dat zorgprofessionals emotioneel geraakt worden door een heftig incident, maar het komt ook voor dat er helemaal niet over het voorval gesproken wordt. Met als gevolg dat een medewerker zich bijvoorbeeld ziekmeldt.

 

Het beeld dat agressie er in de zorg ‘bijhoort’ vinden wij bij React Training & Advies onacceptabel. Tijdens onze agressietrainingen gericht op de zorgsector geven we hulpverleners handvatten om in de dagelijkse praktijk mee aan de slag te gaan. In het overzicht hieronder zie je onze agressietrainingen gericht op de gezondheidszorg. Al deze trainingen en workshops kunnen naar wens worden aangepast, zodat ze helemaal zijn toegespitst op de situaties waar medewerkers mee te maken krijgen.